צמודי תקרה

האפשרויות היום להתאמת גוף תאורה לנתוני החלל אליו הוא מיועד או לטעם ולסגנון הן רבות מאוד. אם בעבר מנורה או גוף תאורה, במיוחד באזור מרכזי כמו הסלון, היו תופסים מקום לא קטן במרחב, היום ישנה אפשרות לתאורה חזקה המתפזרת היטב בחלל, עיצוב מעניין, יצירתי ומקורי וזאת מבלי לתפוס מקום גדול מדי במרחב. סוג התאורה המאפשר זאת הוא צמודי תקרה- אותם גופי תאורה המחוברים בכל שטחם לתקרה, כששטח גוף התאורה יכול להיות קטן או גדול, בעל מגוון צורות ודוגמאות ולהתאים לחדרים שונים, מחדר עבודה קטן מאוד ועד סלון רחב מידות.

היתרונות של צמודי תקרה

היתרון הברור של צמודי תקרה הוא היכולת ליצור מרחב פתוח וגדול מבלי לפגוע בעוצמת האור. גופי תאורה צמודי תקרה התפתחו כחלק מן העיצוב המודרני המתאפיין בקווים נקיים ומרחב פתוח. גם התפתחות נורות הלד אפשרו את התפתחות צמודי התקרה. המראה העיצובי הנוצר הוא מינימליסטי ונקי אך בהחלט בעל נוכחות ומרשים- תלוי כמובן בעיצוב גוף התאורה. צמודי התקרה הם גם פתרון מעולה לחדרים או אזורים בבית בעלי תקרה נמוכה . בפינת האוכל לדוגמה ישנה פעמים רבות תקרה מונמכת עשויה גבס. תאורה צמודת תקרה תתאים מאוד מבחינת הגובה אך ניתן לבחור גוף תאורה מיוחד בעיצוב שלו שיבליט את פינת האוכל על פני סביבתה.

גוף אחד או סדרה של גופי תאורה

כמו בסוגים אחרים של מנורות כמו מנורות תליה או מנורות קיר ישנן אפשרויות רבות מבחינת העיצוב. כשזה נוגע לתחום של גופי תאורה מעוצבים, ניתן לעצב צמודי תקרה כגוף אחד. גודל הגוף יכול להשתנות ממנורה צמודת תקרה קטנה עד למנורה גדולה. גוף התאורה יכול להיות עיגול או ריבוע, יכול להיות צורה מלאה בשטחה או להוות רק מסגרת, למשל טבעת או מסגרת מרובעת בתוכן מותקנות הנורות המפיצות אור חזק. צמודי תקרה יכולים להיות מורכבים מסדרת גופי תאורה המחוברים לבסיס שהוא צמוד לתקרה. אלה יכולות להיות צורות גיאומטריות המונחות זו לצד זו באופן מעניין, מוטות מוארכים היוצאים מתוך הבסיס ויוצרים צורה של קרני שמש ועוד.

לבחור את צבע האור

צמודי תקרה, כמו מנורות מסוגים אחרים משפיעים על החלל בו הם נמצאים לא רק בגודלם, צורתם ועוצמת האור אלא גם בצבע האור. צבעי האור המרכזיים אותם נפגוש בחללים סטנדרטיים הם אור צהוב ואור לבן. כאשר בוחרים צמוד תקרה או תאורה צמודת קיר, חשוב לוודא מהו צבע האור שלו. רבים מצמודי התקרה מאירים באמצעות נורות לד המחזיקות לאורך זמן ולכן כדאי לוודא מראש מהו צבע האור. אור צהוב ייצור אווירה חמימה וביתית ולכן מומלץ בחדרי הבית השונים. אור לבן ייצור אווירה קרה ורשמית יותר ולכן מתאים יותר למשרדים או למטבח. עם זאת, אם זהו צמוד תקרה המיועד להאיר פריט מסויים, הצבע הלבן יבלוט יותר לעומת הצבע הצהוב המאיר את החדר כולו.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם