מנורות עמידה 

גוף התאורה המרכזי בחדר, בין אם זה סלון, חדר שינה או ילדים יהיה מנורות תליה, נברשות או תאורה צמודת תקרה הממוקמת במרכז ומפיצה אור באופן שווה בכל החלל. עם זאת, על מנת להוסיף עניין לחלל, להדגיש אזור מסוים או להבדיל אותו מאזורים אחרים ואפילו לתפקוד נוח יותר באותו חדר נעשה שימוש במנורות עמידה. ניתן למצוא מנורות עמידה במגוון עיצובים ודוגמאות, יש מנורות עמידה הממוקמות על הרצפה ויש מנורות המתאימות לשידה, מזנון או שולחן קטן. בכל מקרה, מנורה עומדת מוסיפה עוד לעיצוב החדר.

מנורות עמידה – תפקיד פונקציונלי ועיצובי

אם בעבר אביזרים דקורטיביים היו לקישוט ועיצוב בלבד ובאביזרים שנועדו לשימוש לא הושם כמעט בכלל דגש על העיצוב, היום הפונקציונלי והעיצובי חוברים יחד לשילוב מנצח. מנורות עמידה, ובכלל כל הקשור לעולם התאורה, הן דוגמה לפריט שימושי המשרת את דיירי הבית ולא פחות מכך מהווה פריט עיצובי. כיום ישנן אפשרויות רבות בתחום עיצוב גופי תאורה ובפרט במנורות עומדות. הגיוון בעיצוב הוא רב מאוד וניתן להתאים לכל בית, חדר או אזור את המנורה העומדת המתאימה לו בסגנונה, החל מסגנון אותנטי ועד סגנון מודרני והייטקי.

מנורה עומדת

מנורות עומדות לסלון

בסלון ישנן שתי אפשרויות מרכזיות לשילוב מנורות עמידה. אפשרות אחת היא מנורה עומדת המונחת על הרצפה. מנורה מסוג זה תהיה מנורה גבוהה ובעלת נוכחות. מנורות עומדות יכולות להיות עשויות מחומר מיוחד ולא שגרתי כמו נייר אורז או במבוק ולהביא עימן משהו אחר. מנורה כזאת היא קודם כל פריט דקורטיבי ומשתייכת לתאורת אווירה בחדר. כמובן שמנורות רצפתיות יכולות להיות בסגנון עיצובי אחר מהסגנון האותנטי. אפשרות שניה למנורה עומדת בסלון היא מנורות המונחות על שולחן, שידה או מזנון. מנורות אלה הן בעלות מידות קטנות משמעותית ממנורות רצפתיות ומוסיפות יופי וגם מדגישות את הפינה בה הן נמצאות ומהוות אף הן תאורת אווירה.

מנורות עומדות לחדר עבודה או ילדים

מנורות עומדות בחדר עבודה או ילדים יכולות להיות מנורות קריאה שהן קודם כל פונקציונליות. במנורות קריאה הדגש אינו על העיצוב אלא על הפרקטיות, אך היום ניתן למצוא גם מנורות קריאה בעיצובים ייחודיים יותר. סגנון העיצוב של מנורות קריאה יהיה פשוט, מודרני ואפילו הייטקי. ישנן גם מנורות עמידה לקישוט. עבור ילדים ישנן מנורות המפיצות אורות בצבעים שונים, מהבהבות ובעלות פונקציות שיוצרות עניין והתלהבות אצל ילדים. גם בחדר עבודה ניתן לשלב מנורה עומדת מעוצבת לקישוט.

מנורות עומדות לחדר שינה

בחדרי שינה רבים משולבות מנורות עמידה המונחות על השידות שבצידי המיטה. מנורות אלה מדגישות את אזור המיטה כך שהנכנס לחדר מתכוונן על אזור המיטה שהוא האזור המרכזי בחדר. הן מעוצבות בסגנון התואם את מהות החדר: סגנון אלגנטי ורך, עם צבעים עדינים. מנורות אלה משמשות גם לקריאה ומתאים להן אור רך למקרה שאחד מבני הזוג ישן והשני רוצה להמשיך בקריאה תוך התחשבות בו.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם