עיצוב גופי תאורה – הסוד הוא ביחוד

עולם התאורה הפך בשנים האחרונות לעולם רבגוני ומלא באפשרויות, החל מגופי תאורה מינימליסטים העשויים מסגרת מתכת שבתוכה ישנה נורה חשופה, ועד גופי תאורה המורכבים מגוף תאורה מרכזי אחד בצורה וצבעים יוצאי דופן או כאלה המורכבים מסדרה של מנורות תלויות באורכים משתנים היוצרות משחק מקסים ביניהן. עיצוב גופי תאורה היום הוא אמנות לכל דבר, לא פחות מעיצוב אופנה, עיצוב תעשייתי ואפילו אמנויות קלאסיות כמו ציור ופיסול. משמעות הדבר היא אפשרויות אינסופיות להתאים את התאורה לחלל אותו היא מאירה, כשההתאמה היא הן באור שנוצר והן בעיצוב עצמו.

מראה מנימליסטי או עוצמתי ובעל נוכחות

ניתן להבדיל בין עיצוב גופי תאורה אחד לאחר בנוכחות שרוצה המעצב לתת לגוף התאורה. ישנם עיצובים בהם גוף התאורה הוא כ"כ דומיננטי וייחודי עד שהוא גונב את ההצגה מכל פריט אחר שיהיה באזור. גם אם זהו עיצוב יפהפה, חשוב לראות האם הוא מתאים לאזור לו ייעדתם אותו. אם זהו אזור בו ישנם פריטים דקורטיביים נוספים, גוף תאורה כגון מנורת קיר, בעל נוכחות רבה מדי יאפיל עליהם. אם זהו אזור ריק מקישוטים, תמונות או פריטים מעניינים, גוף תאורה עם עיצוב כזה יכול להתאים. כך גם לגבי עיצוב מינימליסטי. ניתן כמובן למצוא גופי תאורה שהם באמצע מבחינת הדומיננטיות שלהם.

עיצוב גופי תאורה

גופי תאורה בגדלים שונים

מידת הדומיננטיות קשורה כמובן גם לגודל גוף התאורה – הנפח הכולל אותו הוא תופס במרחב. הנפח קשור גם לשטח וגם לאורך- גוף תאורה צמוד תקרה יהיה דומיננטי פחות מגוף תאורה בעל שטח זהה המשתלשל גם כלפי מטה. חשוב שתהיה הרמוניה בסופו של דבר בין גוף התאורה לסביבה בה הוא נמצא גם במידות. בחדר קטן כדאי למצוא גוף תאורה בעל מידות קטנות יותר. עדיין עיצובו יכול להיות מיוחד בצורה וגם בצבעים.

עיצוב גופי תאורה ממגוון חומרים

לא רק צורת גוף התאורה או צבעיו מעידים על סגנון העיצוב שלו אלא גם החומרים מהם הוא עשוי. מתכת משדרת עוצמה וכוח גם כשהעיצוב מינימליסטי. זכוכית משדרת ניקיון, אלגנטיות ויוקרה, עץ או במבוק מייצרים חמימות, טבעיות ולכן ישתלבו היטב בסגנון כפרי. כדאי ליצור התאמה בין הסגנון העיצובי הכולל של חדר או הבית בכלל לבין גופי התאורה שבו.

הערך המוסף של גופי תאורה בעבודת יד

גופי תאורה, גם יפים ואיכותיים יכולים להיות מיוצרים בפס ייצור במפעל או בעבודת יד. אין ספק כי קניית גופי תאורה שעוצבו בעבודת יד ובאופן אישי הם בעלי ערך מוסף על פני קניית גופי תאורה שיוצרו במפעל. כאשר קונים מנורות שעוצבו במיוחד עבורכם ונוצרו בעבודת יד יש לכך גם מקום רגשי יותר- זוהי המנורה שלכם! מנורה המיוצרת בעבודת יד בהתאם להזמנה שלכם תתאים לכם באופן מדויק. כאן המנורה מיוצרת באופן התואם לחלוטין את הסגנון שלכם, את מידות ומבנה החדר. מבנה גוף התאורה מבטיח שהאור יתפזר באופן מיטבי וגם שהמנורה תוסיף לעיצוב החדר בדיוק במידה המתאימה.

רוצה לקבל הצעה לתאורה לבית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם